Georg Jensen smedje

[acf field="datotid"]

Georg Jensen

Kom med og oplev, Georg Jensen historiske sølvsmedje.

Oplev Smedjen som forener kunstnerisk talent med håndværk i verdensklasse, og er et enestående eksempel på at Georg Jensen traditionsrige arv og ekspertise.

Under rundturen i smedjen får du mulighed for at møde sølvsmedene og se dem arbejde med sølvproduktionerne ved hjælp af samme teknikker,
som er blevet anvendt siden Georg Jensen blev grundlagt i 1904.

Arrangementet inkludere, stående foredrag besøg i sølvsmedens værksted.
Forfriskning i form af Kaffe/The og lidt sødt samt mulighed for gode køb i outletshoppen

Medbring evt selv et stykke frugt elle en sandwich og noget af drikke til turen.

Tirsdag den 26 september klokken 13-15

MED TOG
Tog afgang
Vi mødes som sædvanlig i den sidste togvogn.

Georg Jensen A/S
Sdr. Fasanvej 7
2000 Frederiksberg

Kystbanen, bagerste vogn

Medlem 275kr.
Gæster 350kr.

MAD & DRIKKE
Mad og drikke medbringer vi selv

fra den 11-8 og senest den 1 september

Georg Arthur Jensen (31. august 1866 i Raadvad – 2. oktober 1935 i Hellerup) var en dansk sølvsmed og designer. Han stiftede sølvsmedjen, der bærer hans navn.

Som 14-årig begyndte han at arbejde som sølvsmed, og hans vision var at blive en stor billedhugger. I 1892 blev han færdiguddannet på Det Kongelige Danske Kunstakademi som billedhugger og udstillede de følgende år skulpturer forskellige steder i København.

I 1898 begyndte han at arbejde hos Bing & Grøndahl og i 1900 udstillede han i Rom og Firenze, samt på Verdensudstillingen i Paris 1900.

Efter adskillige kunstneriske eksperimenter, åbnede han i 1904 en sølvsmedje i Bredgade 36; butikken blev en kæmpesucces, og i 1912 åbnede den første Georg Jensen-butik i København. I 1914 åbnede den første filial i Berlin. Selv om det gik ned ad bakke under 1. verdenskrig, fik han et stort comeback efter krigen, og han åbnede butikker i StockholmParis og London.

Georg Jensen blev i 1923 en række designpriser i BarcelonaRio de Janeiro og Bruxelles. Året efter åbnede den første Georg Jensen-butik i New York City. 1924 flyttede han til Paris, men i 1926 flyttede han tilbage til København som en nu globalt anerkendt designer og levede et mere fredeligt liv. Han designede bl.a. nye produkter til sine egne butikker frem til sin død i 1935.

Hans søn, Søren Georg Jensen (1917-1982) blev også sølvsmed og billedhugger, og mellem 1962-1974 var kunstnerisk direktør for der firma hans far startede.