Frederiksborg Slot

BILLEDER AF EN DRONNING

Tronskiftet bliver markeret med en udstilling med portrætter af Hendes Majestæt Dronning Margrethe.
Warhols ikoniske glimmerudsmykkede silketrykportrætter af Majestæten.
Officielle portrætter som Rigmor Mydtskovs fotografiske portræt fra 1972 samt en lang række fotografier malerier og tegninger udført mellem 1940 og 2022.

Ud over særophængningen kan man i Riddersalen på Frederiksborg opleve to store malede portrætter af Dronning Margrethe som er portrætteret sammen med sin ældste søn og sønesøn.
Kong Frederik 3 sal, Det nye kongepar i Kongefløjen.

Vi starter med en hyggelig frokost i Jensens Bøfhus, derefter går vi til slottet og ser udstillingen som er åben i tidsrummet 10-17.

Søndag d. 4 februar
HVOR
Frederiksborg Slot
MED TOGET
Tog afgang Lille Nord Hillerød
Helsingør 11.56
Mørdrup 12.05
Medlem 90kr.
Gæster 165kr.
Tilmelding senest d. 1 februar
Senest ved tilmelding, på foreningens konto 9570 13270597. Husk at notere på overførslen hvilket arrangement i betaler til. OBS Husk at foreningen ikke længere tager imod Mobile pay PGA regnskabstekniske krav fra banken.