5KAMP DYREHAVSBAKKEN

5KAMP DYREHAVSBAKKEN

Følg med på en historisk vandring sammen med by historiker Allan Mylius Thomsen og teltholder Jørn Sigurdsson, på Dyrehavsbakken efterfulgt af en fornøjelig omgang 5kamp.

Vi starter med frokost i Bondestuen 12.30, derefter skal vi på en fantastisk rejse gennem de mere end 400års kulturhistorie, som verdens ældste forlystelsespark har bag sig.

Det bliver en oplevelse som i sent vil glemme.

Turen fører os gennem den gamle forlystelsespark hvor vi bliver inviet i de mange historier og anekdoter samt den kulturarv, der knytter sig til Bakken.
Bla. kommer vi til at høre om hvordan institutionen blev etableret helt tilbage i 1583, hvordan Pjerrot pludselig indfandt sig i starten af 1800-tallet og ikke mindst om den legendariske Professor Tribini samt de mange andre store personligheder der har sat sit præg på Dyrehavsbakkens historie igennem årene.

Efter vandringen kommer vi til dagens 2. store begivenhed, nemlig 5- kamp. Danmarks sjoveste selskabsleg!

Alle kan deltage, så slip det indre barn løs og giv dine medspiller kamp til stregen når vi kæmper om førstepladsen.
Der er naturligvis også trøstepræmie til taberen.

søndag den 5. juli

Tog afgang Helsingør 11.15
Humlebæk 11.25
Vi mødes i den sidste togvogn.

Medlemmer 110kr
Gæster 160kr
Frokost betaler man selv.

( SPAR 50KR BLIV MEDLEM )

senest 1. juli

Betaling på foreningens konto Spar Nord, 9056 4587042024.
Tilmelding og betaling senest 1 juli.

Dyrehavsbakken (i daglig tale Bakken) er verdens ældste eksisterende forlystelsespark. Den ligger i Dyrehaven ved Klampenborg ca. 10 km nord for København.

Der er 32 kørende forlystelser (2013) og en friluftsscene med bl.a. musikalsk underholdning. Bakken er hjemsted for Cirkusrevyen, der begyndte i 1935.

Området sorterer under Jægersborg Statsskovdistrikt og er underlagt Dyrehavens fredning, hvilket sætter rammerne for varigheden af sæsonen, og hvor højt der må bygges