Svanholm Gods

Svanholm Gods

Svanholm gods er en herregård i Krogstrup Sogn ved Hornsherred.
I 1978 købte en større gruppe personer stedet og dannede Danmarks største kollektiv.

Tag med på turen, og se et landbrug som er pioner indenfor økologien.
420 hektar land rummer fredskov, smuk natur, gravhøje, dyrehold og eksperimenterede produktion.

Samlingspunktet består af en gårdsplads med gedefold, gårdbutik og cafe.
Gårdspladsen bliver forbundet med resten af besøgsområdet via stier til skove, grøntsagsmarker, små dyrehold og kostalden hvor man kan opleve en malkning.

De fleste som har været på rundvisning på Svanholm, ender med at stille sig spørgsmålet, kunne jeg bo sådan et sted.

Ved tilmelding skal du oplyse om du vil spise med af den forudbestilte mad. Dette kan du skrive i kommentarfeltet på tilmeldingsblanketten, et simpelt JA TAK er fint :=)

Menuen står iøvrigt på Chili Con Carne og koster 110 kroner.

Da det er vanskeligt at komme frem med offentlig transport, kører vi i egen bil, oplys ved tilmelding om du har bil og hvor mange personer der kan køre med dig. Dette kan du ligeledes notere i kommentarfeltet på tilmeldingsblanketten.

søndag den 12. juli kl 11:30

Vi aftaler nærmere vedr. afhenting op opsamling, men ellers
Svanhom Gods 4 A
4050 Skibby

Ca. 5 timer

Medlemmer 100kr
Gæster 150kr

( SPAR 50KR BLIV MEDLEM )

senest onsdag den 1 juli

Betaling på foreningens konto Spar Nord, 9056 4587042024.
Tilmelding og betaling senest onsdag den 1 juli

Svanholm er en herregård i Krogstrup Sogn i Hornsherred. I 1978 købte en større gruppe stedet og dannede Danmarks største kollektiv med fællesøkonomi. Svanholm Storkollektiv var en af pionererne inden for økologisk landbrug i Danmark. I dag (januar 2009) bor ca. 80 voksne og 50 børn i kollektivet.