Jazztur til Tyksland

Jazztur til Tyksland

Jazztur til Tyskland

Så er vi klar med endnu en spændende jazzrejse, som primært går til prinsesse Benediktes hjemby, Bad Berleburg i den tyske delstat Nordrhein-Westfalen.

HOT SOCIETY ORCHESTRA
Jazzmusik med Hot Society Orchestra ved 3 jazzkoncerter, 4 overnatninger (Minden og Bad Berleburg), god mad og spændende udflugter i det smukke landskab bl.a. i delstaten Nordrhein-Westfalen, er noget af det som du får, hvis du deltager i busturen i dagene fredag 21. – tirsdag 25. august 2020. Det bliver rigtig godt.
Vi kører i moderne bus fra Johns Busser med start i Helsingør og med opsamling flere steder undervejs via Høje Tåstrup og Slagelse til Rødby, naturligvis afhængig af deltagernes bopæl.

Der er plads til ca. 65 personer i bussen incl. de 6 musikere i Hot Society Orchestra.

TURBESKRIVELSE:

FREDAG 21. AUGUST 2020
Vi kører med vores bus fra det første opsamlingssted ved ForSea Ferries i Helsingør kl. 07:00 og samler op som nævnt ovenfor. Herefter fortsætter vi mod Rødby og tager færgen til Tyskland. Der vil være frokostpause på Scandlinesfærgen på vej til Puttgarten: Du kan enten medbringe madpakke eller købe noget ombord. Herefter kører bussen til Minden, der ligger mellem Hannover og Bielefeld. Her overnatter vi på Hotel Kronprinz, og spiser aftenbuffet (excl. drikkevarer) samt hygger os med en musikalsk underholdende aften sammen med de medbragte musikere. Preben Nissen har harmonikaen med til brug ved fællessang.
LØRDAG 22. AUGUST 2020
Efter morgenmaden kører bussen videre til Bad Berleburg, hvor vi regner med at ankomme midt på dagen, og så bliver vi indlogeret på hotellerne.

I Bad Berleburg bor vi lige ved siden af slottet, hvor HKH prinsesse Benedikte og hendes familie bor.
Efter indlogering på hotellerne, mødes vi kl. 15:00, hvor bussen kører til Oberkirchen, som ligger ca. 20 km. nordvest for Bad Berleburg.
Her vil der være jazz i hotellets Biergarten fra ca. kl. 16:00 til ca. kl. 18:00.
Kl. 19.00 bliver der serveret en 3 retters festaften menu for deltagerne i det smukke og meget velbevarede hotel (excl. drikkevarer). Efter aftenmaden kører bussen retur til Berleburg, og vi regner med at være tilbage senest kl. 22:30.

SØNDAG 23. AUGUST 2020
Kl. 09,45 kører vi med vores bus til en lille naboby der hedder Arfeld. Her vil der være jazzkoncert med HSO på byens markedsplads fra kl. 11,00 – 13,00.
Der vil være mulighed for at købe mad og drikkevarer på pladsen, hvor HSO kl. 13,00 afløses af et rigtigt tysk brassband.
Vi bliver i byen til midt på eftermiddagen, hvor turen går tilbage til Bad Berleburg.

Tilbage i Berleburg vil der, for interesserede gæster, være en dejlig spadseretur i byen og omkring slottet og slotsparken.
Resten af dagen og aftenen er til egen disposition i Bad Berleburg.

MANDAG 24. AUGUST 2020
Kl. 09:30 kører bussen til et skiferbjergværk i udkanten af Berleburg. Minen er nu indrettet som museum, og her skal vi se hvordan man tidligere arbejdede med skiferproduktion.
I forbindelse med besøget i Skiferminen vil der blive serveret frokost for deltagerne, og der vil også blive en lille intimkoncert i bjerggrotten, hvilket vi tidligere – med stor succes – har prøvet.
Herefter kører vi en tur i det flotte landskab og gennem området kaldet Wittgensteiner Schweiz.
På turen besøger vi et spændende træskærerværksted, hvor man også kan købe en souvenir med hjem.

Vi er tilbage i Bad Berleburg ca. kl. 15:30, hvor der vil være tid på egen hånd til shopping, cafebesøg og sightseeing eller ”en time på øjet”. Kl. 18:30 mødes vi på Goetheplatz (ved hotellet) hvor der er bestilt buffet (excl. drikkevarer) på den lokale Kinarestaurant (Reich der Mitte). Også her vil vi, efter at have spist, hygge os sammen med lidt musikalsk underholdning.

TIRSDAG 25. AUGUST 2020
Kl. 09:00 starter busturen tilbage til Danmark forbi Paderborn, Bielefeld, Hannover, Hamburg og Lübeck. Vi er hjemme på opsamlingsstederne hen på aftenen.

Fredag den 21. August 2020.

Se opsamlingsoversigt

4 dage

4.000kr

GÆSTER
Gæster, 4.000kr.

Senest Tirsdag 31. december. Tilmelding er bindende.

Senest Fredag den 31. januar 2020, til foreningens konto Spar nord 9056 4587042024 (husk depositum skal betales ved tilmelding)
Er pengepungen "let" her op til jul, så ring til Ingerlise på 30484996, så finder vi nok ud af noget.