RUNDVISNING PÅ BAKKEN

Aktivitet har
fundet sted

DYREHAVSBAKKEN

Nordsjælland Turforening vil gerne inviterer alle jer medlemmer med på en historisk rundvisning på Dyrehavsbakken.

Bakkens teltholder Jørn Sigurdsson giver et unikt indblik i Bakkens mere end 400 år gamle historie.

Turen fører os gennem den gamle forlystelsespark, hvor vi bliver indviet i dens mange historier og anekdoter.

Vi hører om hvordan Dyrehavsbakken opstod helt tilbage i 1583 og Pjerrots entre i starten af 1800-tallet.

Selve rundvisningen varer ca. 1 time og bagefter spiser vi frokost ( Tag-selvbord ) på Restaurant Bondestuen. Efter maden er der kaffe med i prisen.

21. MAJ 2017 Kl 12:15
Indgangen ved den røde port på parkeringspladsen

Snekkersten Station klokken 10:30
Med skifte på Nivå st. afgang kl. 10:56 mod Klampenborg

Ca. 1 time

Rundvisning og spisning 250kr per person.

Gæst kan deltage for 350kr.
Drikkevare er for egen regning

Senest den 28. April 2017

Skal ske ved tilmelding på konto: 9056 4587042024, senest 28. April 2017

Dyrehavsbakken (i daglig tale Bakken) er verdens ældste eksisterende forlystelsespark. Den ligger i Dyrehaven ved Klampenborg ca. 10 km nord for København.
    Der er 33 kørende forlystelser (2013) og en friluftsscene med bl.a. musikalsk underholdning. Bakken er hjemsted for Cirkusrevyen, der begyndte i 1935.
    Området sorterer under Jægersborg Statsskovdistrikt og er underlagt Dyrehavens fredning, hvilket sætter rammerne for varigheden af sæsonen, og hvor højt der må bygges.