Hundested sandskulptur festival

Mindelunden

Hundsted

Tag med til Hundested sandskulptur festival.

Når vi ikke kan rejse ud i verden, så må verden komme til os.
I denne 10års jubilæumfestival kan du rejse jorden rundt på Hundested havn.

Internationale kunstnere deler deres personlige favoritdestinationer med dig i deres gyldne fortolkning i sand,sand og atter sand.

Festivalen er både sjov og inspirerende og der er mulighed for, at skabe sin egen sandskulptur, barnlige sjæle kan udføre kreativiteten med forskellige aktiviteter, og fordybe sig i sandet.

Der er et par steder i Hundested havn hvor vi kan vælge at spise frokost efter vi har set udstillingen igennem.

Husk mundbind =)

Søndag den 27 juni

Tog afgang
Helsingør station, Lille nord mod Hillerød, afgang klokken 9.50
Mørdrup 9.58
Hillerød 10.15
Hundested frederiksværkbanen 10.30

Vi mødes i den sidste vogn

ADRESSE
Nordre Beddingsvej 24, 3390 Hundested

Medlemmer 55kr
Gæster 75kr
Frokost er ikke inkluderet i prisen

senest 23. Juni

Betaling på foreningens konto Spar Nord, 9056 4587042024, senest 23. Juni.

Den 29. august 1943 beslaglagde tyskerne som en del af Operation Safari det militære øvelsesterræn, der hørte til Ryvangen Kaserne [1]. Kasernen blev brugt til indkvartering af tyske soldater, mens øvelsesterrænet tjente som henrettelses- og begravelsesplads for danske modstandsfolk.[1] De dødsdømte som medlemmer af Hvidstengruppen og Holger Danske blev bundet til træpælehenrettet ved skydning og begravet i området.

Først den 5. maj 1945 i forbindelse med befrielsen kom modstandsfolkene til øvelsesterrænet i Ryvangen[2] ,og først da fik offentligheden vished for, hvad der var foregået.[1]