ARBEJDERMUSEET

Kom tæt på arbejderfamiliers hverdag gennem de sidste 150 år, og se hvordan de byggede fundamentet til det Danske velfærdssamfund.

Tag med til årtiet, hvor Danmark sagde farvel til krig og knaphed og hvor også arbejderfamilier blev forbrugere.

Efter anden verdenskrig var der stadig mangel og rationering på mange varer, og det prægede livet i arbejderfamilien.
Men i løbet af årtier fik familierne flere penge mellem hænderne og forbrugskulturen voksede frem, under stærk indflydelse fra USA.

Gennem udstillingen kommer du hjem til arbejderfamilien hvor den spirende velstand anes, og på tur gennem forretningsgaden, hvor krigens og efterkrigstiden varemangel efterhånden blev erstattet af et større udbud.

Efter turen spiser vi frokost i Torvehallerne.

ARRANGEMENT HVORNÅR

Senest 30. januar.

BETALING FRIST
Senest ved tilmelding
Husk at oplyse arrangement samt medlemsnummer ved indbetaling.
Beløbet kan overføres til foreningens bankkonto på 9056 4587042024

Arbejdermuseet er et kulturhistorisk museum i København. Museet formidler udviklingen i arbejdernes hverdagsliv og arbejdsvilkår og arbejderbevægelsens historie fra 1870 og frem til i dag. Museet ligger i Arbejdernes Forenings- og Forsamlingsbygning fra 1879, den ældste arbejderforsamlingsbygning i Europa.[1]

Arbejdermuseet omfatter Arbejderbevægelsens Bibliotek og Arkiv, og rummer en omfattende og varieret samling af genstande, kunst, arkivalier og bøger med relation til arbejdernes og arbejderbevægelsens historie i alle dens forgreninger.