Denne tur er afholdt
Hold øje med vores kommende arrangementer — vi ses på næste tur!
Elvis v/Flemming Lind
Rock’n’roll lever stadig – og nogle stemmer glemmer man ganske enkelt aldrig. Denne gang inviterer vi til en herlig musikalsk stund, hvor vi sammen genbesøger en række af de sange, der gjorde Elvis Presley til en af de mest ikoniske kunstnere i populærmusikkens historie.
Sangene bliver fremført live af Helsingørs egen charmerende “Elvis”, Flemming Lind, som med stor respekt for originalen giver nyt liv til klassikerne. Der er lagt op til en eftermiddag med masser af nostalgi, og mon ikke der sniger sig et lille, uundgåeligt hoftevrik og et smil frem undervejs?
Et udvalg af de mest elskede Presley-klassikere fremført med stor stemmeføring, stilfornemmelse og en lige så stor portion ægte respekt for originalen.
Dette arrangement gennemføres i samarbejde med foreningen Det Grå Guld. Det giver os en fantastisk mulighed for at krydse spor med andre lokale kultur- og historieinteresserede, udvide netværket og skabe nye relationer. Samarbejdet er første skridt i at binde byens foreningsliv endnu tættere sammen – og du kan være med til at præge denne nye begyndelse.
Elvis’ sange har i årtier samlet mennesker på tværs af generationer. Uanset om dit hjerte banker mest for de følsomme ballader som Love Me Tender eller de energiske rytmer i Jailhouse Rock, er der garanteret genhør, der vækker minder. Det bliver en eftermiddag i uhøjtidelighedens tegn, hvor det hele handler om det gode samvær og et par glade grin.
Vidste du, at Elvis Presley aldrig optrådte uden for Nordamerika i hele sin karriere? Hans manager, oberst Tom Parker, var ulovligt indvandret fra Holland og turde aldrig forlade USA af frygt for ikke at kunne komme tilbage – og da Parker styrede alle Elvis’ bookinger, betød det at hverken Europa, Australien eller Asien nogensinde fik en live-koncert med Kongen selv. Det er måske derfor, at “Helsingørs egen Elvis” har sin helt egen charme – det er det tætteste, vi nogensinde kommer på den ægte vare.
Snyd ikke dig selv for en eftermiddag, hvor de gode minder spilles op og fællesskabet får frit løb. Vi glæder os til at se dig blandt publikum.
Med musikalske hilsner
Nordsjælland Turforening

