TYCHO BRAHE

KÆRE MEDLEMMER

Aktivitet har
fundet sted

Helt ekstraordinært er det lykkedes os, at reserverer et begrænset antal billetter til Jazz i april måned på Helsinborg færgen, Thycho Brahe.

Med afgang fra Helsingør vil der blive serveret en lækker jazzbuffet bestående af en forret og hovedret.

Efter maden vil der blive mulighed for at svinge benene til tonerne af The sound of New Orleans, som vil underholde fra 18.15 til 20.40.

Da det er et begrænset antal billetter kan disse reserveres efter først til mølle princippet.

Tilmelding er bindende.

På snarligt gensyn

Onsdag den 25 april.

Afgang fra Helsingør klokken 17.13

Pris includeret mad og færgebillet. 260kroner

Færgeterminalen Helsingør, kl 17. Afgang kl 17:13

ca. 4 timer.

260kr per person, billet og mad inkl.

Hurtigst muligt, husk at denne er bindende.

Senest 1. april, på konto 9056 4587042024
Husk at oplyse tur samt medlemsnummer ved indbetaling.

M/F Tycho Brahe is a Danish train and car ferry that operates at the HH Ferry route between Helsingør, Denmark and Helsingborg, Sweden, a distance of just 5 km. M/F Tycho Brahe has been in use since 1991. The ship is bidirectional, therefore it can change direction without turning around, so no time is lost for this. The ship is also able to accelerate and decelerate quite quickly to and from her maximum speed of 14 knots.

The ship is named after the Danish astronomer Tycho Brahe. M/F Tycho Brahe was built by Langsten Slip & Båtbyggeri in Tomrefjord, Norway. Currently, the ship is owned by Scandlines A/S and operated by Scandlines GmbH. Between 1991 and 1997, M/F Tycho Brahe was owned by DSB Rederi.

M/F Tycho Brahe can carry 1250 passengers, 260 trucks, 240 cars and 9 passenger train coaches at one time. The ship has three railtracks with the total length of 266 meters.

M/F Tycho Brahe has a sister ship, M/S Aurora af Helsingborg. The two ships are scheduled to be converted to full electric propulsion with 4 MWh batteries each, being recharged from land by a robot when docked. Two of the four diesel engines will be removed from each ship, and the other two are only intended as a backup, not daily operation.[3]