Julefrokost 18

JULELFROKOST 18

Kære medlem, så er tiden kommet til at sende invitationer ud til årets julefrokost.

Denne gang finder oplevelsen sted på Skævinge Kro.

Buffeen består af alle julens dejlige retter, herunder.:

Marinerede sild og karrysild
Røget laks m/flødestuvet spinat
Halve æg m/krydret mayonnaise og rejer
Lun fiskefilet m/citron og remoulade
Amerikansk okseculotte m/flødebagte kartofler
Ribbensteg m/rødkål, brunede kartofler og sauce
And m/orangesauce
Glaseret dansk landskinke m/grønlangkål
Julesalat m/appelsiner, hasselnødder og honning
Medisterpølse og frikadeller m/surt og sødt
Lun leverpostej m/bacon og champinon
Tarteletter m/høns i asparges
Æbleflæsk og sylte

DESSERT BUFFET

Variation af oste m/garniture
Nougatlagkage
Ris a la mande m/kirsebærsauce
Chokoladekage m/valnødder og iscreme

Når vi har smagt på ALLE de skønne retter mad, har vi helt sikkert behov for at komme ud på gulvet og svinge benene til det populære danseorkester BUFFER BAND, som vil spille op til dans indtil klokken 01.00

Toget kører lige til døren (Hillerød-Frederiksværk-Hundested banen).

Vi håber at de fleste af jer medlemmer vil deltage da dette er en glimrende mulighed for at alle får hilst på hinanden, under festlige forhold.

Lørdag den 8. December kl 17:30

Afgang med toget til Hillerød (lille nord), fra Helsingør station klokken 16.43, Snekkersten station klokken 16.48.
Med forbehold for ændringer i rejseplanen når der kommer nye køreplaner.
Derfra videre med Frederiksværk banen.

hvor længe kan i holde? 😉

360kr. Drikkevarer og togrejse er ikke inkluderet i prisen

GÆSTER
kan deltage for samme pris

Senest Lørdag 1. December. Tilmelding er bindende!

Senest lørdag den 1 december til foreningens konto Spar nord 9056 4587042024

Julefrokost eller julebord er i Skandinavien en festlig lejlighed typisk i december måned op til jul, hvor der spises traditionel julemad. Til dette måltid inviteres ofte venner og familiemedlemmer, så man er et større selskab. Julefrokost kan også være en firmafest, oftest afholdt i julemåneden, men nogle gange også i november/januar. De tidligste julefrokoster, der har bevis for, blev holdt fra 1940'erne[1]

Begrebet julefrokost anvendes i Danmark, mens man i Sverige, Norge og Finland anvender julebord (bokmål)/julbord (svensk)

Ligesom juleaften har sine madtraditioner, består julefrokosten af traditionelle retter – koldt smørrebrød, gerne med marineret sild som en hovedingrediens, suppleret af lune retter som flæskesteg, frikadeller, leverpostej, medisterpølse og mørbrad. Hertil føjes drikkevarer som især snaps/akvavit og øl (gerne julebryg). Børn drikker typisk sodavand til julefrokost, de får dog af og til en juleøl.

En julefrokost i forbindelse med arbejdet er en lidt anden konstruktion, hvor man spiser sammen og kommer hinanden mere nær og "drikker dus" mere end på andre tidspunkter af året. Den afholdes normalt i november eller december – før juleaften.

Julefrokoster er nærmest blevet en fast bestanddel på arbejdsmarkedet i mange virksomheder. Julefrokoster har en betydning for det sociale og psykologiske miljø i en virksomhed og nogle kombinerer dem endda med teambuilding i større eller mindre grad.