JAZZTUR TIL TYSKLAND

KÆRE MEDLEMMER

Kom med Nordsjælland Turforening og jazzbandet Hot Society Orchestra, på Jule -jazztur til Tyskland , November 2018

Turen indbefatter, 2 overnatninger, god mad, 2 julemarkeder (Hamburg og Lübeck) og indkøb i Tyskland. Turen strækker sig fra tirsdag 27. til torsdag 29. november 2018.

Vi kører i moderne bus fra Johns Busser med start i Helsingør. Der vil være opsamling flere steder undervejs. Både tirsdag og onsdag er der herlig jazzmusik med Hot Society Orchestra.

TURBESKRIVELSE

Dag 1
Vi kører fra det første opsamlingssted i Helsingør kl. 07,15 og samler op i Fredensborg, Søborg, Høje-Tåstrup og Slagelse. Ændringer til opsamlingen kan forekomme, afhængig af deltagernes bopæl.
Vi kører over Storebæltsbroen og Fyn til Taulov ved Fredericia, hvor der serveres frokost på den hyggelige danske kro ”KRYB-I-LY”.
Herefter kører vi til Tarp i Tyskland (ca. 20 km. syd for grænsen), hvor vi skal bo på Landgasthof Tarp. Her er vi fremme omkring kl. 15,00, hvor der er tid på egen hånd.
Kl. 18,30 bliver der serveret en 3 retters menu, og bagefter er der jazz med Hot Society Orchestra.

Dag 2
Efter morgenmaden på hotellet i Tarp, går turen videre mod Hamburg. Undervejs tager vi os tid til lidt sightseeing i Schleswig, inden vi indtager Julemarkedet på Rådhuspladsen i Hamburg. Her er vi fremme omkring kl. 12,15.
Kl. 15,00 kører vi til Hotel Commodore, som ligger i hjertet af Hamburg tæt på St. Pauli. Her er der lidt fritid frem til kl. 18,00, hvor bussen kører til Restaurant Paulaners på Grossneumarkt,
der venter os med aftensmaden, som individuelt bestilles i bussen undervejs til Hamburg.

Efter at vi har spist, er der igen jazzmusik med Hot Society Orchestra. Denne aften er det i Tysklands ældste jazzkælder Cotton Club, der har eksisteret siden 1959. Cotton Club ligger knap 100 meter fra restauranten.

Dag 3

Efter morgenmaden kører vi kl. 09,30 til Lübeck, hvor vi besøger Nordtysklands største julemarked. Her kan du også besøge den fantastiske marcipanbutik Niederegger i gågaden.
Julemarkedet i Lübeck kaldes også for ”Julemarkedernes flagskib”, der hvert år tiltrækker mere end 250.000 besøgende. Lübecks ”Altstadt” byder desuden på mange seværdigheder, blandt andet den berømte Holstentor.

Kl. 14,30 kører vi videre mod Puttgarden, men undervejs bliver der mulighed for at købe lidt ind hos Fleggaard i Heiligenhafen.
Vi tager færgen til Rødby omkring kl. 17,00, og er hjemme på opsamlingsstederne hen på aftenen.

Hvornår?
27. til torsdag 29. november 2018.

Det koster 2.300,- kr. pr. person i delt dobbeltværelse at deltage i turen.
(Tillæg for enkeltværelse 500,- kr.)

For dette beløb får du bustur, 2 overnatninger med morgenmad. Frokost på udrejsedagen, og 2 gange aftensmad. Jazzmusikken i Tarp er også med i prisen. Måltiderne er excl. drikkevarer. Der er særskilt entre på Cotton Club i Hamburg på 10,- € (ca. 75,- kr.).

Hvordan kommer jeg med?
Tilmelding og betaling af depositum på 1.000kr. skal allerede ske senest onsdag den 14 februar til foreningens konto. Restbeløbet skal betales pr. 1.oktober. Vi har råderet over et begrænset antal billetter, DERFOR HURTIG TILMELDING. Vi er foreløbig 10 personer fra foreningen som vil deltage i turen.

Gæster kan deltage for samme pris.

Med et ønske om stor tilslutning til arrangementet

EKSTRABILLET *

Alle billetter er desværre udsolgt til dette arrangement. Dog pga den store efterspørgsel har vi åbnet op for at man kan skrive sig på venteliste til eventuelle ekstrabilletter foreningen måtte komme i besiddelse af.

Navn

Medlem nr

* Skulle foreningen kommer i besiddelse af flere billetter til arrangementet, vil disse blive solgt efter først til mølle konceptet! Derfor hvis man skriver sig på ventelisten, er dette bindende.