HOTEL NIMB

Hotel Nimb

Vil du med på en eksklusiv rundvisning og se et fem stjernet luksushotel, Nimb ved Tivoli.
Familien Nimb var forpagtere i Divan 2 og fik tildelt den store restaurant i den nye bazarbygning der blev opført,
efter Bernstorffsgade var blevet flyttet mod vest.

Det orientalske palads kaldes i dag Nimb, efter den restauratør, der opbyggede stedets ry.

Nimb blev oprindeligt opført i 1909, som et arabisk fantasislot af Tivolis husarktitekt og direktør Knud Arne-Petersen.
Siden har etablissementet undergået mange forvandlinger, og senest i 2007 gennemgik Nimb en totalrenovering

ikke kun udvendigt, hvor facadens arabesker af lav meterialekvalitet blev udskiftet med Italiensk mamorstuk,
men også indvendigt, hvor de nye massive Dinesen trægulve og interiørelementer af Øland- granit,
er med til at give Nimb et moderne og nordisk pust med varme farver og naturmateriale.

Vi skal forud forudbestille det mad vi ønsker at spise til frokost.
Du kan frit vælge et stykke til den fastsatte pris.

• Tatar den klassiske.
  • Pariserbøf.
  • Smørstegt rødspættefilet med citronmayonnaise og håndpillede rejer.
  • Koldrøget laks m. syltet græskar og citronmayonnaise.
  • Marineret sild med sauce tatar, vagtelæg og rå løg.

tirsdag den 5. Februar

Helsingør station tog klokken 10.38

4 time

Pris for rundvisning og mad. 225 kroner
Gæster kan deltage for. 250,00 kroner

Senest 27. januar.

Senest 1. Februar på foreningens konto 9056 4587042024

Nimb Hotel er et af Københavns seks luksushoteller, der er tildelt fem stjerner. Det har adresse på Bernstorffsgade 5 og ejes og drives af Tivoli. Hotellet tilbyder 38 værelser & suiter, 4 restauranter, 2 barer samt møde og event faciliteter. Tidligere drev kokken Thomas Herman også restauranten Herman i Nimb, der i en årrække havde en stjerne i Michelinguiden.