Rosenborg Slot

ROYAL KÆRLIGHED

Aktivitet har
fundet sted

Nu kan Turforeningen tilbyde jer medlemmer en interessant tur til Rosenborg slot.

Omvisningen står i kærlighedens tegn på Rosenborg, hvor vi skal høre,

om kærlighedsforhold igennem 200år. Vi skal med på en tidsrejse og høre fortællinger om kongernes og dronningernes farverige kærlighedsliv.

Fortællingerne omhandler bl.a. Frederik den 4. der var gift til både højre og venstre hånd- samtidig.

Efter omvisningen spiser vi frokost på Restaurant Under Uret i Øster Farimagsgade efterfulgt af en hyggelig spadseretur i Kongens Have for at se på de nyudsprunge kirsebærtræer.

Hvis du ønsker at deltage i frokosten bedes du notere dette ved at skrive 'Frokost jatak' ved tilmelding, i kommentarfeltet.

Vi glæder os til turen.

Søndag den 6 maj

Snekersten Station kl 10:25

ca. 4 timer.

150kr per person. Gæster kan deltage for 200kr per person.

Senest mandag den 30 april.

Senest 30. april, på konto 9056 4587042024
Husk at oplyse tur samt medlemsnummer ved indbetaling.

Rosenborg slot er et slot i centrum af København. Slottet blev oprindeligt bygget som lysthus efter ordre fra Christian IV 1606-1607 i en nyanlagt park, Kongens Have, uden for Københavns volde. Med udvidelser i 1613-16151616-1624 og igen i 1633 blev det det pragtslot, vi kender i dag, og som var bolig for kongerne frem til 1710. Det er opført i nederlandsk renæssancestil, der var moderne på den tid.

I dag er det et kulturhistorisk museum, De Danske Kongers Kronologiske Samling, der fortæller de danske kongers historie gennem 300 år fra Christian 4. omkring 1600 til Frederik 7.s død 1863 og udstiller de danske kronregalier og kronjuveler samt Danmarks tronstol.

Rosenborg slot er en del af Parkmuseerne.