Operettebåden

Søndag den 31-7, var foreningen på en tur i operettebåden som sejler i Københavns kanaler.

Det var en fantastisk oplevelse, at høre de to kgl. Operasangere, Sine Sneh Schreiber og Simon Duus som gav os en uforglemmelig, dejlig oplevelse med deres sange, ligesom pianisten og konferencier Jacob Beck der præsenterede hele programmet på en meget underholdende måde bla. med historien om de forskellige operetter gennem tiden .

Vi var alle meget forbavset over hvordan det lykkedes sangere, at skifte kostumer sammenkrøbet i båden.
Båden lagde til ved land et par gange, og de to sangere sprang straks op på kajen og fortsatte deres sange, til stor morskab for turister som stod ved kajen. Når vi sejlede under Københavns broer skulle alle sætte sig ned, derfor oplevede vi den flotte akustik der er under en bro, den sidste sang der blev sunget var champagnegaloppen, der var alle i båden så glade og havde stor lyst til en dans. Glemt var regnvejr og grå skyer, vi gik alle derfra med rigtig meget dejlig musik i ørene. En af medlemmerne fortalte, at hun var helt ”høj” af oplevelsen.

Foreningen gentager turen til næste år.
En fantastisk oplevelse der sluttede med hyggeligt samvær og lækker mad i cafe Katz.