Julefrokost 2016

Aktivitet har
fundet sted
Ho ho ho

Så afholder foreningen igen den årlige Julefrokost. Sæt kryds i kalenderen, Lørdag den 3. December 2016 klokken 13:00.

Som underholding har vi været heldige at kunne arrangere at Elvis (alias Flemming Lind ) vil underholde med alle de kendte Elvis sange.
Flemming har deltaget 2 gange i DM i Elvis konkurrencen i Randers. Han blev nr. 6 i 2006 og nr. 4 i 2007. Flemming Lind har også deltaget i DR 2 i udsendelsen ‘fra Randers’.

Flemming begyndte i sin tid at synge Elvis i Malaga, han optræder stadig en del af året i Spanien.
Vi håber på stor tilslutning til festen, hvor der også bliver mulighed for en dans.

3. December 2016

Festlokalerne, Meulenborg Park 1, 3070 Snekkersten, kl 13:00.

Drikkevare
Øl, snaps, vin og vand kan købes på stedet til rimelige priser.

Kroner 200,00 per person. / Gæst kan
deltage for merpris Kroner 200,00.

Senest den 18. November 2016.

Skal ske ved tilmelding på konto: 9056 4587042024, senest 18 November.

Julefrokost eller julebord er i Skandinavien en festlig lejlighed typisk i december måned op til jul, hvor der spises traditionel julemad. Til dette måltid inviteres ofte venner og familiemedlemmer, så man er et større selskab. Julefrokost kan også være en firmafest, oftest afholdt i julemåneden, men nogle gange også i november/januar. De tidligste julefrokoster, der har bevis for, blev holdt fra 1940'erne[1]

Begrebet julefrokost anvendes i Danmark, mens man i Sverige, Norge og Finland anvender julebord (bokmål)/julbord (svensk)

Ligesom juleaften har sine madtraditioner, består julefrokosten af traditionelle retter – koldt smørrebrød, gerne med marineret sild som en hovedingrediens, suppleret af lune retter som flæskesteg, frikadeller, leverpostej, medisterpølse og mørbrad. Hertil føjes drikkevarer som især snaps/akvavit og øl (gerne julebryg). Børn drikker typisk sodavand til julefrokost, de får dog af og til en juleøl.

En julefrokost i forbindelse med arbejdet er en lidt anden konstruktion, hvor man spiser sammen og kommer hinanden mere nær og "drikker dus" mere end på andre tidspunkter af året. Den afholdes normalt i november eller december – før juleaften.

Julefrokoster er nærmest blevet en fast bestanddel på arbejdsmarkedet i mange virksomheder. Julefrokoster har en betydning for det sociale og psykologiske miljø i en virksomhed.

Tiden i og omkring julefrokoster og påskefrokoster har ofte haft ry for at være en tid med mange trafikforseelser vedr. spirituskørsel.