I H.C. Andersens fodspor

I H.C. Andersens fodspor

At rejse er at leve.
Dette berømte citat findes i H.C.Andersens selvbiografi, Mit livs eventyr fra 1855.

Vil du med på en tidsrejse i den gamle del af København og i H.C.Andersens fodspor,
høre de mange spændene fortællinger der knytter sig til vores kendte eventyrdigters liv i og omkring hovedstaden.

Strøget kender alle, men hvad gemmer der sig i de krogede gader og smalle stræder.

H.C.Andersen har boet så mange steder i København, at man må benytte en GPS for at finde frem til dem alle.
Vi bliver budt på en spændene kulturvandring om bag facaderne og ind i baggårderne.

Oplev den gamle bys historie, arkitektur, atmosfære, kunst og berømte personligheder fra en helt ny vinkel.
Vær forberedt på overraskelser og grumme beretninger fra den gang byens porte blev lukket og låst hver aften
og vægterne fulgte natteravnene hjem i seng.

Efter turen spiser vi frokost i Nyhavn
Frokost og drikkevarer er ikke med i prisen.

Søndag 27. otober kl 12:30

Helsingør station afgang tog 9.38
Snekkersten 09:42
Espergærde 09:46
Humlebæk 09:50

ca. 1,5 timer.

150kr per person. Gæster 225kr.

Senest 28. september.

Senest ved tilmelding
Husk at oplyse tur samt medlemsnummer ved indbetaling.
Beløbet kan overføres til foreningens bankkonto på 9056 4587042024

Hans Christian Andersen (født 2. april 1805 i Odense, død 4. august 1875 på Rolighed i København) var en dansk digter og forfatter, der er verdensberømt for sine eventyr. Han var kendt for sine buketter og papirklip, og menes at have opfundet det flettede danske julehjerte[1]. Han er en af den danske guldalders hovedpersoner. Han var desuden opfinderen af Tingseventyr, der er en undergenre af kunsteventyr.