AMALIENBORG

Dronningen åbner dørene på Amalienborg

Nu har vi muligheden for at komme på en rundvisning i Christians VII`s palæ.

Med planlagt ankomst kl 11:45, ser vi vagtparaden ankomme klokken 12:00 til vagtskiftet.
Derefter går vi til palæet hvor vi får en rundvisning i det smukke palæ, der hvor nytårskuren afholdes hvert år.
Palæet er kongehusets repræsentations-og gæstepalæ det har igennem 250 år haft rigets fornemmeste gæster indlogeret.
Hele bygningen emmer af eksklusivitet. Palæet blev bygget i årene 1750-54, og det er en kulturhistorisk perle med kunst og kunsthåndværk i særklasse.
Under omvisningen er der adgang til alle de repræsentative rum i palæet, og højdepunkterne er Riddersalen og Taffelsalen.

Riddersalen fra 1754 var Hof arkitekten Nicolai Eigveds hovedværk og prydes af et fyrværkeri af forgyldninger i hele rummet. Træskæringerne på døre og paneler er blandt de fineste i verden.
Taffelsalen er også dekoreret med forgyldninger, og i hver ende af rummet er der placeret overdådige fontæner, som tjenerne kunne skylle vinglas i.
Taffelsalen bruges stadig til officielle selskaber i Kongehuset.

Vi glæder os til at se jer til en oplevelsesrig dag.

12. FEBRUAR 2017 Kl 11:45

Snekkersten station kl 10:15
med tog til Kbh. Hovedbanegård
derfra bus 1A til Bredgade.

Ca. 1½ time

Kroner 175,00 per person. / Gæst kan
deltage for merpris Kroner 175,00.

Senest den 1.Februar 2017

Skal ske ved tilmelding på konto: 9056 4587042024, senest 1. Februar 2017

Vi vil reservere bord på Restaurant Petersborg og vi vil gerne vide om i ønsker at deltage i spisning.
Mad og drikke er for egen regning.
.

Amalienborg er et slotsanlæg i Frederiksstaden i København og er hovedresidens for den danske monark.
    Anlægget består af fire næsten ens palæer, der omkranser en ottekantet slotsplads. Amalienborg er et hovedværk i dansk bygningskunst og nok det fornemste stykke rokokoarkitektur i Danmark og måske et af de fineste eksempler i Europa. Kulturarvsstyrelsen har sat Amalienborg med omgivelser på den danske tentativliste over natur- og kulturværker, der søges optaget på UNESCO's liste over verdenskulturarv.